Nejvyšší šéf Komerční banky představil studentům Ekonomické fakulty rozsáhlou digitalizaci a přinesl motivaci

IMG_0067-2.jpg
Přednáška Jana Juchelky byla výsledkem dlouhodobé spolupráce Ekonomické fakulty s Komerční bankou, jež je jedním z Hlavních partnerů fakulty v konceptu spolupráce Model partnerství. Foto: Adam Pluhař

O probíhajícím fenoménu digitalizace s akcentem na udržitelnost přednášel na Ekonomické fakultě TUL generální ředitel Komerční banky Jan Juchelka.

Ředitel Juchelka přijel do Liberce navštívit call centrum banky, které je v mnoha ohledech unikátní a úspěšné i díky našim studujícím a absolventům i absolventkám. A důležité místo v jeho libereckém programu tvořila také přednáška pro studující Ekonomické fakulty. V zaplněné přednáškové místnosti seznámil studentky a studenty s proměnou, kterou třetí největší banka v zemi prochází.

„V roce 2018 jsme měli téměř čtyři sta poboček, v roce 2025 jich chceme mít dvě stě. Nebudou potřeba. Vy už do těch poboček téměř chodit nebudete. Celou pobočku už máme pobočku ve virtuálním prostoru,“ popsal Jan Juchelka jeden z dopadů postupující digitalizace.

„Už od roku 2018 odstraňujeme z banky přebytečné procesy a činnosti. V roce 2020 jsme začali mohutně investovat do nových technologií. Pracujeme na co největším zjednodušení života uvnitř banky i pro naše klienty. Vzali jsme na vědomí, že mobilní telefon je dnes středobodem všeho,“ doplnil generální ředitel Juchelka.

Zároveň zmínil, že banka stojí o absolventy, a to nejen o programátory nebo analytiky. „Na naší centrále pracuje přibližně tři a půl tisíce lidí a ze šedesáti procent jsou to lidé z technických oborů. Práci u nás najdou ale i lidé z netechnických profesí, designéři nebo absolventi humanitních věd.“

Přednáška tohoto vrcholného manažera byla výsledkem dlouhodobé spolupráce EF TUL s Komerční bankou, jež je jedním z Hlavních partnerů fakulty v konceptu spolupráce Model partnerství.

Přednáška proběhla v rámci předmětu Ekonomika a podnikání ve službách, jež fakulta vyučuje pro první ročníky bakalářského studia Podniková ekonomika, specializace Management služeb. Přednášku si ale v zaplněné učebně budovy H ve Voroněžské ulici přišli poslechnout i studenti a studentky z jiných ročníků a studijních programů celé fakulty.

„Odborníci, které na tyto přednášky zveme, mohou studujícím předat své zkušenosti z reálné praxe i svou odbornost. V případě pana Juchelky to byla také manažerská přesvědčivost vzbuzující důvěru i pohled na současnost a prudce se vyvíjející digitální svět. Tito manažeři mohou předat i naději na perspektivní budoucnost a dokáží motivovat. V dnešní smršti negativních zpráv to mladí lidé a společnost potřebují. Ostatně, do přednášky vnesl pan Juchelka i humor, a to také studenti ocení,“ řekl proděkan EF Jaroslav Demel.

Adam Pluhař

Další články v rubrice

Zůstaň v kontaktu s univerzitou

T-UNI Univerzitní časopis /
University Magazine

Nepřehlédněte
tipy redakce