Čtvrtý Pedagogický den pořádaný v v úterý 12. května 2009 katedrou pedagogiky a psychologie za podpory Fakulty přírodovědně humanitní a pedagogické v Liberci Technické univerzity v Liberci předčil svým obsahem i účastí očekávání pořadatelů i účastníků. V prostorách budovy “K” se uskutečnilo na 40 seminářů, přednášek, tvůrčích dílen a workshopů, při kterých naslouchalo, přihlíželo i aktivně spolupracovalo 1.200 studentů a studentek studia učitelství pro 1., 2. i 3. stupeň.
Tématicky byly aktivity zaměřeny na široké spektrum témat vycházejících ze současné školní reality. Přednášející – pedagogové i studenti z českých univerzit, učitelé a učitelky základních, středních i mateřských škol a zástupci dalších vzdělávacích i zdravotnických institucí - se vyjadřovali k možnostem směřování českých škol k vytváření co nejlepších podmínek pro výchovu a vzdělávání všech dětí. V šesti tématických sekcích získali posluchači nové poznatky o pojetí kázně a nekázně v běžných i alternativních školách, seznámili se s metodami aktivní výuky, vytváření pozitivního sociálního klimatu ve školách a rozvíjení osobnostních a sociálních vlastností učitelů i žáků. Výrazně zastoupena byla tématika prevence sociálně patologických jevů včetně šikany.
Účastníci vyjádřili s programem i průběhem celodenní akce velkou spokojenost. “Škoda, že mnoho tak zajímavých aktivit probíhalo současně a výběrem jedné jsme se připravili o ty ostatní”, komentoval program Pedagogického dne student 2. ročníku učitelství Jakub Kahánek.
Simona Kiryková
Karel Caidler