
O probíhajícím fenoménu digitalizace s akcentem na udržitelnost přednášel na Ekonomické fakultě TUL generální ředitel Komerční banky Jan Juchelka.
Ředitel Juchelka přijel do Liberce navštívit call centrum banky, které je v mnoha ohledech unikátní a úspěšné i díky našim studujícím a absolventům i absolventkám. A důležité místo v jeho libereckém programu tvořila také přednáška pro studující Ekonomické fakulty. V zaplněné přednáškové místnosti seznámil studentky a studenty s proměnou, kterou třetí největší banka v zemi prochází.
„V roce 2018 jsme měli téměř čtyři sta poboček, v roce 2025 jich chceme mít dvě stě. Nebudou potřeba. Vy už do těch poboček téměř chodit nebudete. Celou pobočku už máme pobočku ve virtuálním prostoru,“ popsal Jan Juchelka jeden z dopadů postupující digitalizace.
„Už od roku 2018 odstraňujeme z banky přebytečné procesy a činnosti. V roce 2020 jsme začali mohutně investovat do nových technologií. Pracujeme na co největším zjednodušení života uvnitř banky i pro naše klienty. Vzali jsme na vědomí, že mobilní telefon je dnes středobodem všeho,“ doplnil generální ředitel Juchelka.
Zároveň zmínil, že banka stojí o absolventy, a to nejen o programátory nebo analytiky. „Na naší centrále pracuje přibližně tři a půl tisíce lidí a ze šedesáti procent jsou to lidé z technických oborů. Práci u nás najdou ale i lidé z netechnických profesí, designéři nebo absolventi humanitních věd.“
Přednáška tohoto vrcholného manažera byla výsledkem dlouhodobé spolupráce EF TUL s Komerční bankou, jež je jedním z Hlavních partnerů fakulty v konceptu spolupráce Model partnerství.
Přednáška proběhla v rámci předmětu Ekonomika a podnikání ve službách, jež fakulta vyučuje pro první ročníky bakalářského studia Podniková ekonomika, specializace Management služeb. Přednášku si ale v zaplněné učebně budovy H ve Voroněžské ulici přišli poslechnout i studenti a studentky z jiných ročníků a studijních programů celé fakulty.
„Odborníci, které na tyto přednášky zveme, mohou studujícím předat své zkušenosti z reálné praxe i svou odbornost. V případě pana Juchelky to byla také manažerská přesvědčivost vzbuzující důvěru i pohled na současnost a prudce se vyvíjející digitální svět. Tito manažeři mohou předat i naději na perspektivní budoucnost a dokáží motivovat. V dnešní smršti negativních zpráv to mladí lidé a společnost potřebují. Ostatně, do přednášky vnesl pan Juchelka i humor, a to také studenti ocení,“ řekl proděkan EF Jaroslav Demel.
Adam Pluhař
Další články v rubrice

Když se žení student, tak na TUL
Na Technické univerzitě v Liberci se toho odehrává hodně, tak proč ne svatba? Zvlášť, když je ženich studentem a nevěsta dcerou zaměstnankyně. Svatební veselici poskytla útočiště budova G – předsálí auly i aula samotná.

Kus »Smaragdového ostrova« je nově i na TUL
Velvyslanec Irska v ČR Alan Gibbons slavnostně otevřel nové oddělení irské literatury v univerzitní knihovně. Ambasáda se na pořízení knih pro Irish Corner – Irský koutek – finančně podílela a chce tak prakticky podpořit nový studijní program...

Zájemci stáli fronty na zápis do registru dárců. Chtěli pomoci
Obrovský zájem nejen studentů provázel třídenní nábor pro Český národní registr dárců kostní dřeně, který probíhal na naší univerzitě. Akce reagovala na vlnu solidarity s malou Madlenkou, ale i tisíci bezejmennými pacienty, kteří naléhavě...