Anežka je na bedně. Tým FS TUL Racing bodoval s novou formulí v Maďarsku a daří se mu i na severu

455693076_1024562639677129_7145748612888585899_n.jpg
Statická disciplína závodů Formula Student East, Business Plan Prezentation, vynesla univerzitnímu týmu FS TUL Racing v Maďarsku třetí místo. Foto: Formula Student East

Skvělé třetí místo vybojoval během závodů na okruhu Zalazone Test Tracks univerzitní tým FS TUL Racing se svým novým monopostem. V rámci soutěže Formula Student East uspěl v disciplíně Business Plan Presentation. A medaili má FS TUL Racing na dosah i nyní v Polsku. Tým letos soutěží již s šestou formulí, nejnovější speciál se jmenuje Anežka.

V Maďarsku soutěžily čtyři desítky týmů z patnácti zemí. „Třetí místo v kategorii Business Plan je pro nás velkým úspěchem. Poprvé jsme se umístili na stupních vítězů v nějaké ze statických disciplín,“ raduje se vedoucí týmu FS TUL Racing Ladislav Horálek z Fakulty strojní TUL (FS). V minulosti se tým, jenž je složený ze studentů z téměř všech fakult naší univerzity, umístil na stupni vítězů jen jednou. Bylo to v České republice a monopost vyjel 3. místo v dynamické disciplíně akcelerace.

Co je vlastně Business Plan Prezentation? Disciplína spočívá ve vytvoření fiktivní firmy, která je, přímo či nepřímo propojená s formulí týmu. Prezentující se poté snaží firmu představit porotě, která simuluje potenciální investory. Prezentujícími a zároveň tvůrci prezentace byli v Maďarsku Tomáš Maroul z Ekonomické fakulty TUL a Sára Čelišová z Fakulty zdravotnických studií TUL. Na tvorbě business plánu – technické stránce fiktivní firmy – se částečně podíleli i studenti FS.

„K tomu, aby tým v této disciplíně uspěl, je důležitá nejen originalita poslání firmy, ale i to, jak podrobně je zpracován samotný business plán včetně rozpočtů, plánů do budoucna a dalších. Konkrétně náš nápad se věnoval recyklaci odpadu z procesu 3D tisku. Letošní Business Plan jsme tedy zaměřili na udržitelnost, která je pro většinu firem klíčová,“ upřesňuje šéf týmu Horálek.

„Je to pro nás velká pocta a máme obrovskou radost. Za ty tři roky, co jsem v týmu, jsme se z posledního místa na začátku dostali až na stupně vítězů. V růstu nám pomohly zkušenosti a zpětná vazba, kterou od porotců dostáváme. A díky feedbacku víme, že se porotcům líbí nejen způsob prezentace, ale i nadšení a to, jak našemu business plánu věříme,“ raduje se z úspěchu Sára Čelišová, jež v rámci FS TUL Racing vede sekci marketingu.

Formule Anežka v ostatních statických disciplínách skončila ještě na 8. místě v Engineering Design a na 7. v Cost Report. Dynamické disciplíny tým nestihl dokončit všechny kvůli technickým problémům na elektrické části formule.

 

Univerzitní monopost poprvé pohání kromě spalovacího motoru i elektromotory v předních kolech. Čtyřkolka je tedy hbitější. Formule má výkon téměř 100 koní a při maximálních otáčkách dokáže jet rychlostí 130 km/hodinu. Z nuly na sto se dostane za čtyři vteřiny.

Díky kratšímu rámu a hmotnosti, jež je o 21 kilogram nižší než loňský model, je formule hbitější. Konstruktéři ve velkém využívali také 3D tisk a většina tisku probíhala na univerzitě. Anežku vyvíjelo, konstruovalo, sestavovalo a shánělo potřebné peníze 43 členů týmu. Zastoupeno bylo i pět dívek.

O nové formuli jsme psali.

Nyní se FS TUL Racing snaží o co nejlepší výsledky na mezinárodních závodech v Polsku. Anežka burácí a její tým ladí, opravuje a prezentuje na Autodromu Słomczyn. A také v Polsku je „zaděláno“ minimálně na úspěch v disciplíně Business Plan Prezentation. Tým se dostal do finální dvoučlenné skupiny, která business plán představí publiku. „V Polsku budeme první, nebo druzí,“ říká Sára Čelišová. Dynamické disciplíny teprve liberecký tým čekají.

Adam Pluhař

Další články v rubrice

Zůstaň v kontaktu s univerzitou

T-UNI Univerzitní časopis /
University Magazine

Nepřehlédněte
tipy redakce

IMG_4707-4.jpg

Motorkáře pomůže vycvičit neuronová síť

Smutná data hovoří jasně – Česko patří v evropském srovnání v počtu usmrcených motorkářů na milion obyvatel k zemím s nejčernější bilancí. A vědci z TUL nyní chtějí spolu s Asociací autoškol České republiky a Asociací polygonů Autoklubu ČR pomoci...

2. 10. 2024 | Věda a výzkum | 495