
Do soutěže můžete nominovat jednotlivce nebo i skupinu vyučujících. Soutěžní kategorie nejsou přesně vymezené, a tak je možné přihlásit učebnici, inovativní způsob výuky, vytvoření výjimečného studijního programu nebo třeba akci či aktivitu organizovanou pro studující.
„Záměrem soutěže je zdůraznit, že pedagogická činnost akademické pracovnice a akademického pracovníka je stejně důležitá jako její nebo jeho tvůrčí činnost,“ říká vyhlašovatel rektor Miroslav Brzezina.
V prvním ročníku soutěže získaly loni cenu rektora dva fakultní a jeden mezifakultní tým.
Vyhlašovatel záměrně předem nikterak neomezuje kategorie hodnocených pedagogických počinů, aby umožnil nominaci i netradičních pedagogických aktivit. Může se jednat například o vytvoření nového či inovaci existujícího studijního programu, zavedení nového studijního předmětu nebo inovativního způsobu výuky některého předmětu, vydání výjimečné učebnice, organizaci širokého spektra vzdělávacích aktivit pro studující či o zcela jiný pedagogický počin.
„Ocenění však musí souviset s pedagogickou činností v akademickém roce 2024/2025,“ upozorňuje prorektor pro vzdělávání a vnitřní legislativu Miroslav Žižka.
Nominace přijímá referát pro studium a vzdělávání. Kontaktní osobou je Mgr. Adéla Blažková, e-mail adela.blazkova@tul.cz, do 27. června 2025. V nominaci uveďte jméno či jména navrhovaných, jejich pracoviště, charakteristiku pedagogického počinu a kontaktní údaje navrhovatele.
Vyhlášení výsledků soutěže a předání ocenění bude součástí programu akademické slavnosti Dies Academicus, která se koná 10. září 2025 od 13:00 hodin v aule. Oceněné pedagožky a ocenění pedagogové obdrží kromě pamětního listu také peněžní odměnu ve výši 50 tisíc korun.
-red-
Další články v rubrice

Když diplomka nestačí – studenti měřili síly při SVOČ
Čtyřicet účastníků zápolilo o nejlepší umístění v soutěži Studentské vědecké a odborné činnosti (SVOČ). Porotci vybírali nejlepší práce ve čtyřech sekcích a na vítěze čekalo deset tisíc korun. Letošní SVOČ se na naší univerzitě konala posedmnácté.

Jak technologie mění výuku (nejen) geografie. DigiGeo 2025
Desítkám učitelů i studentů jsme na jedinečné konferenci DigiGeo 2025 ukázali možnosti propojení moderního geografického vzdělávání a digitálních technologií. Třídenní konferenci potřetí pořádala katedra informatiky a didaktiky informatiky Fakulty...
Šest univerzit ze tří zemí spojilo téma umělé inteligence na ACC FÓRU
Umělá inteligence se stala středobodem mezinárodního setkání Akademického koordinačního střediska (ACC), které poprvé hostila Technická univerzita v Liberci. Studenty a pedagogy ze šesti vysokých škol z české, německé a polské části Euroregionu...